مجيد جلالي:اي كاش به جاي اينكه با اين بازيكنان خارجي قرارداد ببندندبا نصف اين پول در حد 10 تيم اميد براي قندي درست مي‌كردند

يزد فردا :شهيد قندي به دسته يك سقوط كرد و اين سقوط  از ارزشهاي مجيد جلالي در بين فوتبالدوستان يزد نكاست و پذيرفتن اين مسئوليت در آن شرايط باعث شد تا پيوند عاطفي قوي بين فوتبال دوستان يزدي و مجيد جلالي بر قرار شود و اكثريت علاقمندان به فوتبال يزد حضور مجيد جلالي را در يزد  محبت او به يزديها مي دانند وما هم به نوبه خود با يك خدا قوت به او از زحمات اين معلم فوتبال ايران تشكر كرده ومصاحبه اختصاصي وي با خبر نگار زيرك  دو هفته نامه نسيم يزد را تقديم مي كنيم

مجيد جلالي در مصاحبه با خبرنگار نسيم يزد گفت:

من در اين فاصله‌اي كه در يزد بودم شبانه‌روزي كار كردم و هر كاري از دستم بر‌مي‌آمد انجام دادم و اينجا به دنبال منافع نبودم به هرحال آدمها براي پيشبرد اهدافشان يك ايده‌هايي در سر دارند، مثلاً مي‌خواهي يك پيچ را باز كني و آن پيچ سفت شده و زنگ زده است و براي باز كردن آن احتياج به ابزار است، وقتي ابزاري نداري چگونه مي‌توان آن را باز كرد از طرفي قول دادي آن را باز كني. ديگر نمي‌دانم در اين تيم چه كار بايد كرد.

سرمربي شهيد قندي  در ادامه افزود:من در تيمي قرار دارم كه واقعاً طناب‌پيچ هستم و قدرت مانور ندارم و از همه جهت دستم بسته است.


وي درباره آمدن خود به يزد و قبول كردن سرمربي‌گري تيم قندي گفت:

من در آن زماني كه آمدم يزد چند پيشنهاد داشتم، كه تيمهاي راه‌آهن، پاس و قندي جدي‌تر از همه بود و حتي رسماً با مديرعامل اين سه تيم وارد مذاكره شده بودم و در اين بين شهيد قندي را انتخاب كردم و تنها هدفم اين بود كه به فوتبال يزد كمك كنم و تيم را از شرايطي كه داشت خارج كنم.



او تصريح كرد:

در ابتداي كار دستا مديرعامل تيم و بابايي رئيس هيات فوتبال اصرار زيادي داشتند كه در اينجا بمانم براين اساس من به آنها پيشنهاد كردم اگر مشكلات مالي ظرف مدت ده روز حل شود، سرمربي‌گري تيم را قبول مي‌كنم. در تهران هم كه با رئيس كل كارخانه قندي جلسه‌اي داشتم ايشان هم در اين رابطه قول مساعد دادند، كه اين مشكل حل مي‌شود ولي نزديك به سه ماه است كه هنوز مشكلات مالي وجود دارد، حتي در بازي با صبا باتري بازيكنان برزيلي نمي‌خواستند بازي كنند.



جلالي ادامه داد:

تا به حال 9 بازي 3 تساوي و 6 شكست،‌ در تمام عمر مربيگريم به همچنين ركوردي دست پيدا نكردم. برايم جاي تعجب دارد، چون تيم پيشرفت كرده و من تيم را بازي به بازي با فاكتورهاي مختلف قابليتهاي آنها را به عدد درآورده‌ام و به نمودار برده‌ام كه تمام اين نمودارها نشان از پيشرفت تيم داشته است و در ضمن در بازهايي كه انجام داده‌ايم همانطور كه شاهد بوديد اصلا ‌شايسته باخت نبوديم و روي اشتباهات فردي بازيها را واگذار مي‌كنيم. مثلاً در 5 بازي آخر روي ضربات ايستگاهي گل مي‌خوريم، كه براي ما يك معضل شده است.



وي در جواب به اين سئوال كه اگر 2 ماه قبل برمي‌گشتيد آيا باز هم سر مربيگري قندي را مي‌پذيرفتيد گفت:

در آن زمان تحليلم اين بود كه مي‌شود تيم را حفظ كرد، منتهي مشكلات مالي و همچنين مسائل داوري چيزهايي بودند كه روي آن تحليلي نداشتم مخصوصا داوري كه خيلي امتيازها را از تيم گرفت.



سرمربي قندي در مورد اينكه بر روي چه اساسي در مصاحبه‌هايش به ماندن تيم شهيد قندي در ليگ اميدوار بود گفت:

وقت شما با تيمي كار مي‌كنيد كه آن تيم سخت جلو مي‌رود،‌ تا آنجا كه مي‌تواني بايد تيم را از لحاظ روحي و رواني احيا كني و اميدوار نگه داري و من با تيمي كار را شروع كردم كه حدود 7 هفته بود رنگ پيروزي را نديده بود، پس تيم نياز به احياي رواني داشت و من مسئوليتم عمل مي‌كردم.



وي در ادامه در مورد فوتبال يزد اظهار داشت:

در يزد چند عامل هستند كه كليدي به شمار مي‌آيند، يكي تماشاگر، البته از نوع خوب و ديگري نيروي مستعد و علاقمند كه در اينجا زياد داريم و وقتي سر مربي‌گري تيم را پذيرفتم، كادر فني تيم را بيشتر از خود يزد انتخاب مثل روانشناس، بدنساز، گروه آناليز و حتي مربيان يزدي هم استفاده كردم و بازيكنان يزدي را بيشتر به زمين فرستادم و بازيكن بومي ديگري در تيم نداشتم وگرنه از آنها هم استفاده مي‌كردم.



جلالي هيچ‌كدام از بازيكنان خارجي به خدمت گرفته شده را در حد و اندازه تيم شهيد قندي ندانست و افزود:

اي كاش به جاي اينكه با اين بازيكنان خارجي چيزي حدود 300 ميليون قرارداد ببندند البته به جز هزينه اقامت و غيره، با نصف اين پول در حد 10 تيم اميد براي قندي درست مي‌كردند و روي آنها سرمايه‌گذاري انجام مي‌دادند كه خيلي از آنها بهتر از اين بازيكنان خارجي مي‌توانستند نيازهاي تيم را برطرف كنند. و براي آينده تيم شهيد قندي هم خوب و مؤثر بود.



او همچنين اشتباهات رؤساي باشگاه در جذب بازيكن و مشكلات ديگر را از روي بي‌تجربگي آنها دانست و گفت:

به نظر من تمامي اين مشكلات در واقع هزينه‌هاي كم تجربگي است، البته مسئولان شهيد قندي روي صداقت كاري كه داشتند به افرادي كه قبلا براي تيم آورده بودند، اعتماد كرده بودند و در اين بين هم نبايد از نقش دلالها به راحتي بگذريم، آنها هم خيلي تأثير منفي در تيم داشتند.



وي درباره شايعات موجود در مورد قرارداد خود با باشگاه شهيد قندي اظهار داشت:

قبل از آمدن به يزد با مديرعامل پاس جلسه‌اي 4 ساعته داشتم، آنها براي يك نيم فصل 100 ميليون پيشنهاد كرده بودند، و در صورتي كه تيم پاس قهرمان مي‌شد، صدميليون ديگر به عنوان پاداش به من مي‌دادند. ولي من به يزد آمدم و قرارداد من با قندي نصف آن پولي است كه مسئولان پاس مي‌خواستند به من بدهند.



سرمربي قندي در مورد مشكلاتش با فدراسيون فوتبال گفت:

وقتي شما را به تلويزيون دعوت مي‌كنند، كه درباره تيم ملي صحبت كنيد، اگر واقعيتها را بيان نكني مردم نمي‌پذيرند و من در واقع يك ايده‌هايي دارم كه در يك برنامه به رئيس جمهور همه چيز را بيان كردم كه چرا ما بايد سالانه حدود 30 ميليارد تومان براي آوردن مربيان خارجي هزينه كنيم، آن هم مربيان درجه 8، آيا بهتر نبود سالي 100 ميليون خرج مربيان داخلي كشورمان كنيم، تا براي بيست سال ديگر مشكلي از بابت مربي نداشته باشيم و اينها مسائلي بود كه باعث شده فدراسيون با من مشكل داشته باشد.



جلالي در پايان صحبتهاي خود از طرح استعداديابي در يزد در ارديبهشت‌ماه خبر داد و گفت:

اين طرح استعداديابي يك طرح 4 روزه است كه البته اينكار بايد با همكاري مربيان شهرستانهاي تابع استان و هيأت فوتبال انجام شود و ما استعداديابي مي‌كنيم و آنها را در اختيار مربيان خود استان قرار مي‌دهيم البته بايد براي مربيان هم روشهاي استعداديابي و نوع كار با بازيكنان جوان را آموزش دهيم.




   يزد فردا    دو هفته نامه نسيم يزد

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا